Η ανάπτυξη πολιτικου αεροδρομιου στην Τριπολη, για πτησεις χαμηλου κοστους, με ταυτόχρονη λειτουργία του στρατιωτικου αεροδρομιου συζητήθηκε σήμερα στο περιφερειακό συμβούλιο Πελοποννήσου. Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης είπε ότι στόχος είναι να λειτουργήσει ένα μικρό αεροδρομιο που θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τις ανάγκες της 124 ΠΒΕ και από την άλλη μεριά θα αναπτυχτεί και ως πολιτικο αεροδρομιο, χαμηλού κόστους, που θα εξυπηρετεί τα τσάρτερ και ένα συγκεκριμένο πλαίσιο εμπορευματικής μεταφοράς.

Σημείωσε ότι και ως υφυπουργός Πολιτισμού είχε εργαστεί προς αυτή την κατεύθυνση αλλά τότε οι συνθήκες δεν ευνοούσαν μια τέτοια εξέλιξη, τόνισε ότι υπάρχουν πολλές μελέτες και ξεκαθάρισε ότι το έργο θα γίνει κυρίως με αυτοχρηματοδότηση. Ο κ. Τατούλης είπε ακόμα πως ενημέρωσε τον πρωθυπουργό στο Ναύπλιο και ανέφερε ότι θα υπάρξει διεθνής διαγωνισμός.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Λακωνίας και Σύμβουλος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Δημήτρης Πολλάλης είπε ότι πρόκειται για μία αναγκαία υποδομή για την ανάπτυξη της περιφέρειας και υπογράμμισε ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από tour operators για τη χρήση του αεροδρομιου, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι εκπρόσωποι του τουριστικού κλάδου της Αργολίδας.

Ο επικεφαλής της «Δυνατής Πελοποννήσου» Δημήτρης Δράκος αφού τόνισε ότι θα περίμενε μια έγγραφη εισήγηση για το θέμα, ουσιαστικά, είπε «ναι» στη λειτουργία πολιτικου αεροδρομιου στην Τριπολη, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει σαφής και συγκεκριμένη μελέτη που θα προσδιορίζει τα χαρακτηριστικά του αεροδρομιου, τις προδιαγραφές λειτουργία του και θα εξασφαλίζει ότι θα πληροί τις προϋποθέσεις για ασφαλείς πτησεις.

Ο Θανάσης Πετράκος από την «Αγωνιστική Συνεργασία» κατηγόρησε για λαϊκισμό τη διοίκηση της περιφέρειας, λέγοντας ότι «η πρόταση εντάσσεται στην πολιτική του μνημονίου που σχετίζεται με το ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας, όλα τα αεροδρομια να γίνουν ιδιωτικά», ενώ ο Λάμπρος Μπούκλης, επικεφαλής της «Οικολογικής Συμπολιτείας του Μοριά» είπε ότι στην περιφέρεια Πελοποννήσου, χάθηκε ένα σημαντικό εργαλείο για τον εναλλακτικό τουρισμό, που ήταν ο σιδηρόδρομος και προσέθεσε τις αντιρρήσεις του, λέγοντας ότι δεν μπορεί να δεχτεί μία εισήγηση για τον αεροδρομιο της Τριπολης, που δεν είναι τεκμηριωμένη.

Τελικά με αυξημένη πλειοψηφία εκκρίθηκε η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης σε μεικτό, εμπορευματικό και επιβατικό χαμηλού κόστους με αυτοχρηματοδότηση. Την εισήγηση υπερψήφισαν οι περιφερειακοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας και της μείζονος μειοψηφίας.

Σχετικά με το αεροδρομιο της Καλαμάτας ο κ. Τατούλης υπογράμμισε με έμφαση ότι δεν πρόκειται να θιγεί και ότι η λειτουργία του αεροδρομιου στην Τριπολη δεν θα έχει ανταγωνιστικό χαρακτήρα, αλλά συμπληρωματικό. Άλλωστε το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο του 2003 προβλέπει την αναβάθμιση του αεροδρομιου της Καλαμάτας και με αυτό του 2008 επιβεβαιώνεται η πρόθεση αυτή, σημείωσε ο Περιφερειάρχης.

Τέλος ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, αφού δήλωσε τη χαρά του για τη συναίνεση που επέδειξαν όλες οι παρατάξεις, επεσήμανε ότι το επόμενο βήμα της Περιφέρειας είναι η παρουσίαση σχεδίου δράσης για την αναβάθμιση του αεροδρομιου της Καλαμάτας και τηνεο πολιτικο αεροδρομιο τριπολης ανάπτυξης του τομέα της κρουαζιέρας, ιδιαίτερα σημαντικού πόλου τουριστικής ανάπτυξης της Περιφέρειας. Το επόμενο χρονικό διάστημα, μάλιστα, θα πραγματοποιηθεί περιοδεία με τον αρμόδιο υφυπουργό κ. Νικητιάδη για τη μελέτη των σχετικών υποδομών για τις κρουαζιέρες.

http://www.kathimerini.gr